Oke dan, dag 2

5 februari 2020 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

Oke dan, de 2e dag.

Ik stond op en was echt gaar. De geweldige douche in het hotel kon daar niets aan veranderen. Verder heb ik de rafblaf dus ik had ook nog eens nauwelijks geslapen. Maar de vorige dag dat we boodschappen deden had ik gezien dat er een farmacie naast de winkel zat, dus eerst maar eens uit op anti hoestpillen en drankjes.  50 dollar armer kwam ik gewapend met een hoestdrank en inslaappillen terug. Het probleem is alleen dat de helft van mijn hersenen is achtergebleven in Nederland. Ik vroeg de receptioniste van ons hotel een cop te bestellen. Hilariteit natuurlijk, dus ik heb het maar snel in Cab veranderd. Gelukkig hoorde ik het zelf nog. Met de taxi naar Apollo. Wachten op de camper. We kregen een tablet, waar we alles van alles op in moesten vullen. Maar wat was mijn telefoonnummer ook  al weer.....Enige concentratie was onmogelijk, aangezien we aan een tafeltje zaten met een Fries, die maar bleef oh'en en de ene vraag na de andere op me afvuurde. Wat hij niet wist dacht hij te weten. Ik ben maar even apart gaan zitten. Na eindeloos wachten kregen we een rondleiding op onze camper. We kregen een uitleg over wat waar zat en toen wilde ik iets weten over de waterslang. Maar hoe heet zo’n ding in het Engels? Ik miste mijn achtergebleven hersenhelft dus besloot om het dan maar letterlijk te vertalen in de hoop dat ze het snapten, dus vroeg ik naar de watersnake. Ik werd niet begrepen, gek he?

Toen we het ding checkten bleek er een vrijwel lege gasfles in te zitten en toen die vervangen was en we weg wilden rijden was de accu dood. Nieuwe accu dus. Een gehandicapte man die een van zijn armen niet kon gebruiken wilde hem vervangen. Dat lukte niet met 1 arm (duh) dus kwamen er drie andere mannen die ons vriendelijk verzochten weg te gaan want we mochten niet toekijken.

Afijn uren later dan gepland konden we eindelijk rijden. Links rijden dus…

Armando reed en ik reed mee, want meerijden is hier niet alleen toegestaan maar zelfs vereist, wil je niet op de verkeerde weghelft terechtkomen. Om half 7 waren we dan eindelijk op een camping.

Patatje met een burger gehaald bij een winkeltje op de camping en vervolgens geprobeerd om enige orde in de chaos te breng. Je kan je spullen namelijk niet kwijt. Het vervelende is dat we Iedere keer dingen niet kunnen vinden, dus moeten weer de koffers en de rugzakken doorzocht worden. Het schiet niet op. Straks boodschappen doen en dan gaan we eind van de middag penguins kijken. Hoop dat vandaag alles een beetje meezit, want gisteren was echt een offday. Overigens is het maar 14 graden vandaag en ik vind het behoorlijk frisjes.