Rook en gepruttel

29 februari 2020 - Taupo, Nieuw-Zeeland

Vandaag naar Orakei Korako geothermal park geweest. Het ligt aan de overkant van de rivier en je kan er alleen met een boot komen. Bij het bezoekerscentrum ligt dus een bootje met een heuse kapitein, die met de boot de hele dag heen en weer vaart.
In het gebied zijn geysers, kokende waterbronnen en kokende modderpoelen, veel stoom en zelfs een grot met groen water te bezichtigen. Wat vooral opvalt zijn de mooie kleuren die achterblijven als het water verdampt. Ze hebben overal houten vlonders gelegd, waar je vooral op moet blijven, anders word je levend gekookt. De geysers hebben we niet zien spuiten helaas, want die deden het maar 1 keer in de paar uur, dus dan moet je geluk hebben.Het groene water in de grot schijnt lang geleden als spiegel gebruikt te zijn door Maorivrouwen tijdens bepaalde rituelen. Heel erg leuk  en mooi om te zien en eigenlijk maar op een half uur  afstand van de camping. Dit hele gebied is vergeven van de geothermal parken. Morgen gaan we op weg naar Rotorua. Dan komen we langs een heel bekend park met een meer met een rood/rose rand. Daar gaan we morgen kijken.

Vanavond nog even in het lekkere warme zwembad gedobberd, nu kan het nog! Ik zal nog wat fotootjes uploaden, dan snap je wat ik bedoel met kleuren.