surfen en shoppen

6 maart 2020 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Mt. Mauganui bleek aan een geweldig leuk strand te liggen met veel golven. Het was heerlijk weer toen we aankwamen, dus we hebben maar gelijk een urenlange strandwandeling gemaakt. Geen schelpjes dit keer maar wel veel - niet al te hoge - golven en wat beginnende surfers. De oceaan is zoveel leuker dan een zee. Het geluid is al heel anders, omdat de golven veel langer zijn, ik word er echt gelukkig van.

Hierna de winkelstraat opgezocht en in een leuk cafeetje waar het happy hour al begonnen was een biertje of 2 buiten gedronken. We waren happy door de zon, de zee en elkaar. Het was een super leuke dag! Onderweg terug de proviand aangevuld en weer een lekkere maaltijd gemaakt in de overal aanwezige keuken. De volgende dag regende het alweer, het kwam af en toe met bakken uit de hemel, dus daar werden we niet blij van. Voor een wandeling was het te nat en surfen in een koude oceaan met regen trok me niet echt aan.

Van de campingbeheerder hadden we gehoord dat er verderop in het stadje een overdekt winkelcentrum was. Omdat het bleef regenen zijn we daarheen verkast. Het was echt belachelijk groot! We hebben de hele middag gewinkeld en nog waren we niet overal geweest. Wel zagen we natuurlijk weer erg leuke kleren, dus goed voor de financiën was het wat minder, maar we hebben wel erg leuke dingen gekocht. Op het zuidereiland had bijna elke winkel truttenkleding, maar hier is het toch meer de modern world.

Vanochtend scheen de zon, maar helaas, we moesten door, want vandaag is inpak en autoschoonmaakdag. Morgen gaan we de camper inleveren en dan ’s avonds weer vliegen. Nu dus inpakken. Nederland, we komen er weer aan!

PS. We konden niet publiceren, want zoals zoveel campings bieden ze 500 MB maar je komt internet niet op, of hebt totaal geen ontvangst. We zitten inmiddels op het vliegveld van Auckland aan ons 2e biertje, de gold medal ale. Over een uur gaat de gate open. Dan nog zo'n 24 uur vliegen en 3 uur tussendoor wachten, maar echt, we komen naar huis, wanhoop niet!