Wanaka

10 februari 2020 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Vanochtend de camper weer afgekoppeld en gestart voor de drie uur durende trip naar Wanaka. Onderweg nog even gestopt om naar de “Devils staircase” te kijken. Een hele bezienswaardigheid gezien het aantal auto’s wat er stopte, maar het enige wat wij konden zien was een mooi meer met aan de overkant groene heuvels. Er sprong echt niets uitzonderlijks uit, laat staan duivels, dus maar snel doorgereden. Het laatste uur kon Armando aan de bak op zijn favoriete circuit, de bergen in op slingerende weggetjes met haarspeldbochten. Niet mijn favo weg, maar Armando deed waar hij voor in de wieg gelegd is, zodat we gezond en wel aankwamen.

Wanaka ligt ook aan een meer. We zagen vanmiddag mensen op het meer kanoen en stand-up peddelen, dus misschien is dat wel leuk om morgen te doen. We zijn vanmiddag even het stadje in geweest om even eten in te slaan.Onderweg nog een paar buitensportzaken bezocht, maar gelukkig was er niets dat onze hebzucht opriep. De kleding was zelfs in afgeprijsde toestand knetterduur en niet bijzonder. We hebben ons geld toen maar aan een lokaal biertje  op een zonnig terrasje uitgegeven, zodat het zomer gevoel eindelijk de kans kreeg.

Elke camping heeft hier een gemeenschappelijke keuken, waar veelvuldig gebruik van wordt gemaakt, ook door ons. We (Armando meestal) koken altijd nogal uitgebreid. Dat koken is ook tevens onze grootste bron van ergernis. De camper is voorzien van 2 Ieniemienie pannetjes, alleen geschikt voor een poppenfornuisje, maar niet bepaald genoeg voor twee volwassen eters. Ook is er maar een kleine rechthoekige koekenpan, dus iets wokken is onmogelijk tenzij je het bij kleine beetjes doet. Armando maakt dus elke avond grommend eten. Ook was er geen spatel, super irritant, dus die hebben we maar gekocht vandaag. Soms hebben we mazzel en is er een keuken waar wat oude pannen en andere spullen staan, maar tot nu toe hebben we dat maar 1 maal meegemaakt. Nu nog lekker in ons T-shirtje buiten zitten… Echt vakantie!!!