Dag 12: Parque Terra Nostra, Furness

4 augustus 2023 - São Miguel, Portugal

Het park ligt in het thermale gebied bij Furnas. We waren er langs gelopen bij onze wandeling rond het meer en hadden het toen links laten liggen. Maar het was toch intrigerend genoeg om nog een dag heen te gaan. De foto's die er van het park aan de muur hingen waren te mooi.

Het was erg gewild, want we moesten echt honderden meters verder parkeren. Maar niet getreurd, lopen is lopen en daar doe je het voor.

Het park is al in de 17e eeuw aangelegd, dus het bestaat al een tijdje. Dat was ook te zien aan een aantal enorme bomen die er stonden. Het heeft een groot thermaal bad. Verder allemaal verschillende plantenverzamelingen. Zo is er een bamboetuin, een bloementuin, een laan met gingo biloba’s, een Camelia afdeling en ga zo maar door. Teveel om hier allemaal op te schrijven.

De bovenste helft van het park bestaat uit een dicht bos met wandelpaden, de onderste helft wordt in beslag genomen door een grote singel annex vijver met goudvissen en karpers, een meertje waar bubbels uit het water komen, en natuurlijk een warm riviertje die ook weer uitmondt in het thermo bad.  Ik heb wel even gevoeld, badwaterwarm, maar door de ondoorzichtige okergele kleur zag het er niet echt uitnodigend uit. Bovendien hadden we geen zin om ons twee keer om te kleden en het was vandaag  behoorlijk warm dus het was wel goed zo.

De begroeiing was echt schitterend. We hebben genoten van alle plantenverzamelingen, die vanuit de hele wereld  bij elkaar waren gebracht. Er stonden veel planten uit Zuid-Amerika en Afrika, maar omdat het hier nooit vriest is dat geen enkel probleem. Ze kunnen hier echt alles poten en het groeit en bloeit.

Hierna weer teruggereden naar ons inmiddels schoongemaakte appartement. Brood, water en wijn ingeslagen en de hamburgers met een salade soldaat gemaakt. Dit was de laatste actieve dag. Morgen inpakken en nog een beetje op het complex chillen en dan zondagochtend weer richting regen…

Lieve volgertjes, wij danken jullie voor je aandacht en we hopen dat jullie een beetje hebben kunnen meegenieten. Tot snel!

1. Anneke:
    6 augustus 2023
    Het was heel leuk om je verslag te lezen. Goede reis terug. (of misschien ben je al terug). Veel liefs.
  2. Wim van Gestel:
    19 oktober 2023
    Hoi,
    Vraagje, verbleven jullie op een lokatie? of meerdere slaapplekken verspreid over Sao miguel?
    Gr. Wim

wij gaan vlg jaar juni
  3. Beaty:
    19 oktober 2023
    Wij verbleven op1 locatie. Met een huurauto is alles te bereiken.