Dag 4: Ponta Del Gada

27 juli 2023 - São Miguel, Portugal

Mijn beenspieren gaven aan dat het nu toch wel tijd was voor een rustdag. Omdat Ilco graag wat wandelshirtjes wilde kopen besloten we naar Decathlon in Ponta del Gada af te reizen. Dat is gek genoeg maar 13 minuten rijden, ondanks dat je het eiland over moet steken.

Het was echt wel zoeken bij de Decathlon, want het seizoen was duidelijk voorbij. Vrijwel alle bakken met zomershirtjes waren leeg, maar we konden her en der nog drie shirtjes in zijn maat uit een rek trekken.  Hierna doorgereden naar een mall met heel veel restaurants, winkeltjes en een knots van een supermarkt. Er was een parkeergarage bij, dus de auto binnengazet en vervolgens richting zee gelopen om te kijken of we bij de tourist office nog wat wandelingen of kaarten konden scoren. Viel dat even tegen. Binnen de office een volstrekt cleane ruimte met 2 mensen achter een computer. Geen foldertje te zien. Op mijn vraag of ze ons konden helpen aan wandelroutes prevelde hij de naam van hun website, want daar staat alles op zei hij. Ik heb het hem maar in laten tikken, want ik verstond buiten 'dotcom' echt niet wat hij zei. Dat moeten we dus nog uitzoeken, die wandelingen. Weer terug gelopen naar de mall, want verder was er niet veel te beleven. Daar naar binnen gedoken, een rondje gemaakt, een frietje  gegeten en toen maar ingeslagen in de supermarkt die zowaar ook een bio en Vega assortiment had. Daarna innig tevreden terug naar ons wijntje en biertje.