De Emiraten

4 februari 2020 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Welkom op mijn reisblog bij Reislogger! Om maar meteen met de deur in huis te vallen, we hebben het weer overleefd, mede dankzij onze vliegtuigmaatschappij Emiraat. Zij maken het verschil! Af en toe dacht ik dat we per ongeluk in de businessclass waren terechtgekomen. De stoelen waren breder, de beenruimte bijna riant (Voor mij dan he) ze konden dus ook redelijk onderuit gezet worden.

Op het grote scherm voor je stoel keuze uit zo'n filmpje of 500. Als dat je niet kon bekoren dan zat er nog een soort spotify met muziek op, podcasts, meditatie muziekjes, live TV en wilde je toch iets meer zien ondanks dat je niet bij het raam zat, dan keek je naar de drie camera's die ze buiten aan het vliegtuig hadden gehangen. Dat geeft toch een heel ander beeld als je het ziet landen! Naast het scherm een oplader voor je mobiel en het gehele vliegtuig was voorzien van wifi.  Gratis! En dan het eten: Als je het gewone eten besteld, heb je keus uit drie hoofdgerechten en dat geldt dan ook voor de lunch. Bij het hoofdgerecht kon je gewoon wijn of bier vragen, waarbij je zonder betalen een limonadeglas wijn voorgeschoteld kreeg en o ja, over eten gesproken, je kreeg gewoon een metalen lepel, vork en mes. Tot mijn stomme verbazing zag ik dat niemand probeerde om een mede reiziger met het mes om zeep  te helpen, dus dat plastic kinderbestek wat je bij de andere maatschappijen krijgt en waarmee je nog geen broodje door kan snijden is gewoon bullshit. Helaas hadden wij het illustere idee om dit keer een dieet van rauwe groenten en fruit door te geven, in plaats van gewoon vegetarisch, omdat dat (bij andere maatschappijen) meestal niet te eten is en je een week na je vliegreis nog een darmafsluiting hebt.

Dat was best wel lekker, de eerste keer dan, want ontbijt, lunch en avondeten waren zowat hetzelfde, zodat de sla, wortel, enz. wel erg snel ging vervelen. Verder geen kruiden, sausjes of dipjes en dat wordt het konijngehalte wel wat hoog. Gauw veranderen voor de terugreis maar.

Met de taxi naar onze Ramadasuite, die heel toepasselijk studio’s verhuurt, dus niks suite, maar wel een keukentje met kookplaat, koelkast, afwasmachine en magnetron. Ook is het voorzien van wasmachine en droger, maar die hebben we nog niet echt nodig. Een lekkere douche volstaat voor ons nog wel. Maar ja we waren een tikkie moe, dus boodschappen gedaan zonder olie , boter of iets anders bruikbaars. De burgertjes hebben we dus maar onder de gril van de magnetron gelegd en dat ging ook.

Geen rook uit Australië hier, al hebben we wel foto's op internet gezien van bruine bergtoppen in het westen, door de Australische as. Even afwachten maar. Het is een graat of 20, maar volgens de weersvoorspelling gaat het de komende dagen wel regenen.  We zijn ingetrokken in ons studiootje in Christchurch, we hebben voor wat boodschappen gehaald, dus voor

Vandaag is het eten, douchen en vooral slapen, want dat hebben we de afgelopen 36 uur nauwelijks gedaan. Morgen zijn we vast een stuk fitter en dan gaan we de camper halen...

1. Anneke:
    4 februari 2020
    Leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie vakantie! Goed begin van een lange reis als het allemaal net even wat luxer is. Ben benieuwd naar de camper!